آفتاب: «محمدرضا طورانی» از فعالان حامی دولت در انتخابات شوراها، دلیل اصلی شکست فهرست موسوم به «رایحه خوش‌خدمت» در انتخابات شوراها را «سیاسی بودن چهره‌های جوان آن و ضعف تیم رسانه‌ای این ائتلاف» دانست. وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود که این ضعف فهرست «رایحه خوش‌خدمت» در حالی بود که «ائتلاف بزرگ اصولگرایان با استفاده از قابلیت‌ها و ارتباطات خود در مساجد و هیات‌های مذهبی و ائتلاف اصلاح‌طلبان با یک حرکت مقتدر و ظریف رسانه‌ای موفق شدند اکثریت کرسی‌های شورای شهر و روستا در سراسر کشور را به دست بگیرند.
طورانی همچنین بزرگترین پیام انتخابات اخیر شوراها و خبرگان رهبری را «رویکرد مردم به اعتدال و دوری از افراط و تفریط» دانست و گفت: رای بالای هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان و محوریت موثر بزرگانی مانند خاتمی و کروبی در میان اصلاح‌طلبان نشان داد که مردم بزرگواران انقلاب مانند هاشمی، خاتمی، کروبی و ناطق‌نوری را دوست دارند و آنها را به همراه مقام معظم‌رهبری ستون‌های اصلی انقلاب می‌دانند. 

این اظهارنظر طورانی در حالی صورت می‌گیرد که وی در مقام سخنگوی ائتلاف بزرگ ورزش ایران، یکی از اعضای جمعیت خدمتگزاران در انتخابات شوراها بود که جزو اصلی‌ترین گروه‌های حامی فهرست رایحه خوش‌خدمت (حامیان احمدی‌نژاد) محسوب می‌شد و در انتخابات خبرگان هم از فهرست نخبگان حوزه و دانشگاه که نام هاشمی و حسن روحانی در آن قرار نداشت، حمایت می‌کرد. 

طورانی در ادامه نتیجه انتخابات اخیر را مانند انتخابات دوم خرداد 76 «غیر منتظره» دانست و افزود: شورای شهر نباید به محلی برای فعالیت‌های سیاسی تبدیل شود زیرا آنگاه سرنوشتی مانند سرنوشت شورای شهر اول در انتظارش خواهد بود. 

وی با اشاره به نتیجه انتخابات شوراها گفت: در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، جایگاه بزرگان محافظه‌کار در میان جوانان اصولگرا وسیع‌تر می‌شود و جوانان اصولگرا خود را با بزرگان این جریان هماهنگ می‌کنند. 

طورانی در عین حال پیش‌بینی کرد که با توجه به عملکرد بسیار مثبت ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها، این جریان در انتخابات مجلس هشتم با هماهنگی بیشتری پا به عرصه خواهد گذاشت به طوریکه حتی گروه‌ه‌ای دسته دوم اصلاح‌طلب هم در جریان اصلی که احزاب مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب و اعتماد ملی آن را نمایندگی می‌کنند، هضم خواهند شد. 

سخنگوی ائتلاف بزرگ ورزش ایران در عین حال تاکید کرد که این ائتلاف در انتخابات آینده دیگر در هیچ گروهی هضم نخواهد شد و لیست مستقل خود را که شامل افراد کاردان و متخصص است، ارائه می‌دهد.